Referenssit

Suvanto ry

Kokonaisvaltainen digitaalisen ja tapahtumaviestinnän ratkaisu.
Verkkosivut
Sosiaalinen media

Yhteenveto

Uudistimme asiakkaan verkkonäkyvyyden ja päivitimme digitaaliseen ilmeen vastaamaan heidän toimintatavoitteitaan ja asiakkaidensa tarpeita. Näillä ratkaisuilla brändin markkinoinnista ja viestinnästä tuli johdonmukaisempaa ja vaikuttavampaa, vahvistaen Suvannon asemaa järjestökentällä. Nettisivujen uudistuksen lisäksi vastasimme sosiaalisen median tuotannosta vapauttaen asiakkaan aikaa tärkeimpiin tehtäviin. Suunnittelimme ja toteutimme myös heidän vuoden päätapahtuman, Kätketyt Äänet, visuaalisen ilmeen.

Asiakas
Turvallisen vanhuuden puolesta – Suvanto ry
Toimiala
Yhteishyödylliset organisaatiot
Avainsanat
Web-suunnittelu
UI Suunnittelu
UX Suunnittelu
Webflow
Instagram
Facebook
LinkedIn
Somekoulutus
Sometuotanto
Analytiikkatyökalut
Tutustu Suvantoon

Verkkosivut

Budjettitarkkaa työskentelyä - kevyestä ilmeen päivityksestä varainhankinnan tukemiseen

Verkkosivu-uudistuksen ensimmäisessä vaiheessa toteutettuun kevyen ilmeen päivitykseen sisältyi mm. sisältöjen uudenlaista asettelua sekä hienosäätöjä, kuten navigaation pudotusvalikoiden ulkoasun päivitystä. Tämän jälkeen yhteistyö laajeni myös varainhankinnan tukemiseen, sisältäen mm. sosiaalisen median mainonnan suunnittelua ja toteutusta, mainosmateriaalien luomista sekä kampanjasivun rakentamisen.

Kattavampi päivitys toi mukanaan selkeän, asiakkaan näköisen ja kohderyhmiä puhuttelevan suvantory.fi-sivuston.

Asiakkaan budjetin kasvaessa, käynnistimme myöhemmin uuden sivuston rakentamisen vanhalta vaikeasti käytettävältä ja aikaa vievältä alustalta monipuolisemmalle Webflow-julkaisualustalle. Muutos toteutettiin luomalla mm. selkeä navigaatio, käyttäjäystävällinen rakenne ja kuvituksen päivittämisellä brändin mukaiseksi.

Lopputulos

Lopputuloksena syntyi selkeä, asiakkaan näköinen ja käyttäjäystävällinen sivusto, joka tarjoaa tarvittavat tiedot helposti, ymmärrettävästi ja saavutettavasti juuri tavoitellut kohderyhmät huomioiden.

Sosiaalinen media

Lähtötilanne

Asiakkaalla oli ennestään vain Facebook-tili, jonka aktiivisuus oli epäsäännöllistä ja sisällöntuotannosta puuttui selkeä linja. Vaikka päivittäminen oli satunnaista, seuraajakunta oli kasvanut ajan myötä kohtuullisesti.

Sosiaalisen median strateginen kehittäminen ja vahvistaminen

Sosiaalisen median haltuunotto aloitettiin somestrategian ja tavoitteiden määrittelyllä. Suvannolle luotiin Facebook-tilin lisäksi myös Instagram- ja LinkedIn-profiilit. Näiden kanavien sisältöstrategia suunniteltiin ja toteutettiin pienellä budjetilla, mutta tarkasti kohdennettuna.

Systemaattisella sometuotannolla on vahvistettu näkyvyyttä ja tunnettuutta sekä lisätty kohderyhmien tietoisuutta Suvannon toiminnasta. Pienin, mutta säännöllisin, toimenpitein somekanavien tavoittavuus on kasvanut merkittävästi.

Kasvaneen näkyvyyden lisäksi vuorovaikutus niin seuraajien kuin muidenkin järjestökentällä toimivien kanssa on lisääntynyt vahvistaen Suvannon asemaa luotettavana ja asiantuntevana toimijana. Tämä suunnitelmallinen ja ylläpitävä lähestymistapa on ollut avainasemassa viestinnän tavoitteiden saavuttamisessa. Yhteistyön aikana asiakas on kasvattanut asiakasmääriään merkittävästi.

Järjestimme asiakkaalle myös sosiaalisen median koulutuksen, jonka avulla yhdistyksen työntekijät tuottavat itse sisältöä ja tukevat kanavien kasvua. Tänä päivänä asiakas ylläpitää omatoimisesti somekanavia, ja Creative Code tukee ajankohtaisten kampanjoiden luomisessa.

Ammattitaitoisten ja tarkkaan suunniteltujen markkinointitoimien kautta tullut kiinnostus ei ole jäänyt pelkästään tapahtumaan, vaan on kasvattanut yhdistyksemme kiinnostusta yleisestikin. Olemme äärimmäisen tyytyväisiä yhteistyöhön ja kiitollisia yhtiölle yhdistyksemme eteen tehdystä työstä.

Janne Pulkkinen
Toiminnanjohtaja
Turvallisen vanhuuden puolesta - Suvanto ry
Kätketyt Äänet -tapahtuma

Kätketyt Äänet

– Tapahtuma, joka toteutettiin yhdessä kumppanimme ja sisaryhtiömme Stamenion kanssa.

Tämä kokonaisvaltainen tapahtumatuotanto sisälsi kaiken ideoinnista ja suunnittelusta tapahtuman käytännön toteutukseen. Loimme tapahtumalle visuaalisen ilmeen, sekä suunnittelimme ja toteutimme sosiaalisen median osilta tapahtuman markkinoinnin. Projekti oli onnistunut tarjoten asiakkaalle vaikuttavan tavan tuoda brändiään sekä järjestön toiminnan kohteena olevaa ilmiötä esille.

Tämä yhteistyö ilmentää kykyämme tarjota monipuolisia ja laadukkaita palveluita niin digitaalisen markkinoinnin kuin tapahtumatuotannon saralla.

Referenssin takana

Annette Liias

Social Media Designer
"Sydämellä mukana"

Eemil Jussila

Web- & Graphic Designer
"Mainostoimistoalan yksisarvinen"

Teija Marie Jussila

Copywriter & Graphic Designer
"Kyky sanoittaa asiat houkuttelevasti ja ymmärrettävästi – ja laittaa AI töihin"

Anton Jussila

Photography and video production and editing
"Intohimona mediatekniikka"

Referenssit